tisdag 15 juni 2010

Det gick inte riktigt som jag tänkt mig

Fotbollen igår gick inte nått bra, vi förlorad ganska stort, med massor mot 0. men vad gör det om hundra år? :)

Jag lyckades där emot bli fälld eller man kanske ska vara ärlig, det är ju ändå min blogg, jag snubblade på mina egna fötter. Så nu har jag, utöver alla 100 blåmärken från rugbyn tre härliga skrapsår, ett på armen, ett på låret och ett vid knät. Man kan kommer ju se sååååå bedårande ut i sommar om man går med kjol :)

Ja så nu kommer jag utsökt att tänka på att jag kanske ska berätta lite om min plan!

Så min plan är att jag ska gå ner ca 20 kg. Jag har satt ett slutdatum vid nyårsafton, men jag känner att det får ta den tid det tar.

Vad har man lärt sig i skolan att det tar ca 2 månader att få in ett nytt beteende. Oki, nu är det visserligen mer än 2 två månader till nyår men det är ju ändå 20 kg.

För att nå detta mål så behöver jag gå ner 0.71 kg i veckan, och det är faktikst hyffsat realistiskt.

Oj nu blidde det långt, men tänkte i alla fall göra en lista på veckans träning:

Måndag: Fotboll
Tisdag: Promenad ca 90 min
onsdag: Jogg 40 min
torsdag: Rugbyträning 120 min
fredag: Jogg 40 min
Lördag: VILA
Söndag:VILA

310 minuters träning denna vecka är planerad :)

1 kommentar:

  1. Trevligt att du startat en blogg! Ska bli spännande att se hur det går, jag är ganska dålig på att följa bloggar men jag ska göra ett försök :)
    Önskar dig iaf all lycka till med ditt skrivande och ditt mål! Kram Karro

    SvaraRadera