onsdag 16 juni 2010

picknick och friskisgympa!!

Dagen har bestått av idel njutning av solen. Finns det något bättre än att sitta i solen hela dan och bara njuta :)

Tänkte prata lite om mat. Min lunch idag bestod av potatis, fiskbullar i hummersås och sallad.
Väldigt gott och otroligt enkelt att göra. Det är min grej har jag märkt, god mat som är klar på en kvart.

men tillbaka till fiskbullarna. Vad jag minns var det inte riktigt en favorit rätt när jag var liten. Vad jag minns så har jag inte ätit det speciellt mycket i mina dar, kanske just därför för jag att jag inte tyckte om det.

Det var i boston av alla ställen som jag fick uppögonen för dessa delikata bullar igen. T hade fått ett trevligt lite paket hemifrån med Abbas fiskbullar. Jag medger att jag var skeptiskt men det är konstigt hur smaklökarna förändras.

Om jag ska vara ärlig har dagen inte varit så nyttig. Picknicken med E bestod av rostbiff, potatissallad, exotic snack, kanelgifflar, vindruvor, tomater, philadelphia ost med tomat/pestosmak och baguette. Till det dracks det lite vin. Det är inte för intet det heter lillördag. All denna mat avnjöts på mitt överkast i tantolunden medan vi tittar på ett gäng hurtiga friskis och svettisare gympa loss till idel bra musik.

Jag blev inspirerad. Så i sommar är det jag som står i stockholmsparker och gympar tillsammans med my fellow hurtbullar.

och jag är förövrigt sugen på att vara med på nått jogg-cross pass, vet dock inte om det är gratis.

kom och gympa med mig vettja!!


godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar