torsdag 17 juni 2010

fotbollsfruar, sydafrika och spring i benen!

När jag vaknade i morse gjorde jag något smart, jag vet lite chockande eller hur ;), jag tog på mig mina jogging kläder, lade pulsbandet och pulsklockan i fickan och gick till jobbet redo för en springtur när jag slutat. Lite impad där själv faktiskt. Jag jobbade bara till 1 idag så i strålande sol och härlig värme gav mig ut på stadens gator. jag var ute i en timme, eller 58 minuter om jag ska vara riktigt petig. Sprang en sväng i aspudden och ner till vinterviken, upp i skogen ner till vattnet igen, upp bland husen vid hägerstensåsen och hem igen. Trots att jag inte orkade springa hela tiden höll jag i alla fall ett hyfsat tempo hela rundan igenom, enligt pulsklockan så hade jag en genomsnitt puls på 162 slag/min. Och om det inte säger er nått så har jag väl en vilopuls på 56 eller nått och en max puls på typ 210. Så har ni nått att relatera till tänkte jag.

Min träningsplan för den här veckan håller fortfarande fast med några små modifikationer I går onsdag blev mer en vilodag medan dagen idag bjöd på mycket spring i benen och avslutades på rugbyträning.

Även där var jag jäkla ambitiös och var dör 45 min tidigare för att kicka lite. På träningen var det väl jag och bara massa snabba små backar. Så det var ju bara att ställa sig till rätta i ledet och springa och se glad ut.


Nu till nått helt annat!

Jag sitter här och mer eller mindre storbölar mig igenom SVTs program Fotbollsfruar i Sydafrika Där får man följa ett antal brittiska fotbollsfruar ala Victoria Beckham när de jobbar med olika välgörenhets organisationer i just Sydafrika Man får bland annat följa deras arbete med olika barnhem, prostituerade unga kvinnor, gatubarn osv. Fy sjutton vilken värld dessa barn och kvinnor lever i. Och jag klagar på att jag har en hyra som är alldeles för hög och att busskortet kostar flera hundra. Det är faktiskt så man skäms.

Så nu har jag bestämt mig, jag ska ta ''world health'' kursen nästa vår och åka till Tanzania och se vad jag kan göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar